انواع کیف مجلسی, سایر محصولات

انواع چمدان مسافرتی

راهنمای خرید انواع چمدان مسافرتی

انواع چمدان مسافرتی چمدان عنصر ثابت تمام مسافرت ها است، حتی اگر برای مدت کوتاهی هم سفر کنید قطعا به یک ساک یا چمدان مسافرتی نیاز خواهید داشت اگر در فکر رفتن به سفر هستید، حتما به خرید یک چمدان جدید که محکم و جادار باشد تا بتوانید با خیال راحت لباس ها و وسایل شخصی خود را داخل آن قرار دهید هم فکر میکنید، اما بهترین نوع چمدان چیست؟ چمدان بدنه سخت بهتر است یا نرم؟ مناسب ترین مدل برای خرید چمدان عروس و داماد کدام است؟ برای پاسخ به این سوالات باید ابتدا با انواع چمدان از جنبه های مختلف آشنا شوید. در این مقاله از وبلاگ فروشگاه اینترنتی پارک بگ، انواع چمدان از نظر جنس بدنه، شکل ظاهری، سایز و … بررسی شده است، پس با ما همراه باشید.

انواع چمدان از نظر جنس بدنه

چمدان ها از مواد متفاوتی مانند پارچه، فلز، چرم و پلاستیک ساخته می شوند اما اینکه کدام کی از این متریال برای شما مناسب تر است به مدت سفر، سلیقه شخصی شما و لوازم داخل ساک بستگی دارد. به طور کلی انواع چمدان از نظر جنس بدنه به دو دسته سخت (هارد ساید) و نرم (سافت ساید) تقسیم می شوند. 

چمدان با بدنه سخت (هارد ساید)

 اگر به دنبال ساکی هستید که لوازم شما را از بارش های باران یا ضربه های بیرونی محفوظ نگه دارد، باید از بین چمدان هایی که بدنه سخت و محکمی دارند مدل محبوب خود را انتخاب کنید. البته همه چمدانهای سخت یکسان نیستند و به متریال سازنده آن بستگی دارد. انواع پارچه برای ساخت چمدان های هارد ساید عبارتند از:

چمدان پلی کربنات: بادوام ترین و سبک ترین پارچه ای که در عین تحمل وزن زیاد بسیار سبک و انعطاف پذیر میباشد، پلی کربنات است. چمدان پلی کربنات 100% قابلیت پوشاندن لکه ها وخراش ها را هم دارد، یعنی جنس محکم آن مانع از بروز خراش ها میشود. از دیگر مزایای چمدان پلی کربنات میتوان به تنوع رنگ و طرح آن اشاره کرد. همچنین اگر به دنبال چمدان ارزان تری نسبت به پلی کربنات اصل هستید، پیشنهاد میکنیم که از جنس های ترکیبی استفاده کنید، اما به خاطر داشته باشید که این محصولات ممکن است به اندازه پلی کربنات 100% مقاومت نداشته باشند.

چمدان آلومینیومی:

 همه ما با شنیدن نام آلومینیوم به یاد یک فلز سخت می افتیم، بنابراین کاملا طبیعی است چمدانی که از آلومینیوم ساخته شده هم بسیار محکم و سفت باشد و هیچ عمال خراجی نتواند به آن نفوذ کند و باعث پارگی و آسیب به بدنه آن شود. چمدان وسیله ای نیست که به این زودی ها تعویض کنید، در نتیجه اگر کیفیت و دوام آن برای شما اهمیت دارد، چمدان آلومینیومی میتواند یکی از بهترین انتخاب ها باشد، زیرا این جنس هرگز دچار ضربه نشده و از وسایل داخل چمدان کاملا محافظت میکند. همچنین یا این محصول دیگر نباید نگران آب و هوای شهری که میخواهید به آن سفر کنید باشید زیرا آلومینیوم ضد آب و رطوبت است و حتی در صورت بارش باران نیز وسایل داخل آن خیس نمی شوند.
برخی از انواع چمدان آلومینیومی دارای قفل های ترکیبی که مورد تایید TSA هستند می باشد و از سرقت جلوگیری میکنند، اما در مقابل این محصول معایبی از قبیل سنگین و گران بودن دارند. همان طور که میدانید فرودگاه اجازه نمیدهد که هر مسافر بیش از 30 کیلو بار با خود ببرد، از طرفی چمدان آلومینیومی بسیار سنگین است پس طبیعی است که یا باید وسایل کمتری ببرید یا اینکه پول اضافه بار را حساب کنید. همچنین قیمت خرید این مدل از چمدان های پارچه ای بیشتر است.

چمدان پلی پروپیلن

: پلی پروپیلن یک ماده بسیار سفت و محکم است، به همین خاطر در مقابل خراشیدگی، پارگی، سوراخ شدن و آسیب های دیگر کاملا مقاوم است. چمدان پلی پروپیلن برای مسافرانی مناسب است که میخواهند چمدانی با بدنه ساخت داشته باشند اما نمیتوانند قیمت چمدان پلی کربنات را پرداخت کنند. این محصول کیفیت پلی کربنات را دارد اما با قیمتی پایین تر میتوان آن از بازار خرید. همچنین پلی پروپیلن نسبت به پلی کربنات سنگین تر است و ممکن است در مقدار باری که به فرودگاه می برید دچار مشکل شوید. 

چمدان ABS

مخفف یک نوع پلاستیک جامد است که از نظر استحکام بعد از پلی کربنات در جایگاه دوم چمدان های بدنه سخت قرار میگیرد اما از موارد قبلی سبک تر است. برخلاف وزن سبک چمدان ABS، کاملا محکم و در برابر خراش های بیرونی مقاوم است. ویژگی جالب چمدانهای ABS انعطاف پذیری بالای آنهاست به طوری که در صورت فرورفتگی، چمدان سریعا به شکل اولیه خود برمیگردد . از آنجایی که ABS استحکام پلی کربنات و پلی پروپیلن را ندارد نسبت به آنها ارزان تر میباشد. 
چمدان چرم: چرم یکی از موادی است که برای ساخت انواع کیف، کوله پشتی و حتی چمدان استفاده می شود. چرم دو نوع است، طبیعی و مصنوعی، با اینکه چرم طبیعی بسیار زیباتر و بادوام تر است اما چرم مصنوعی هم از کیفیت بالایی برخوردار میباشد. چمدان مسافرتی چرم در برابر تغییر رنگ و لکه دار شدن بسیار مقاوم است و احتمال سوراخ شدن یا خراشیده شدن آن بسیار پایین میباشد. 

چرم:

چمدان چرم نسبت چمدان های نرم و پارچه ای سنگین تر است و اگر قصد داشته باشید که وسایل زیادی را با خود حمل کنید، سنگینی بار را بیشتر حس خواهید کرد. همچنین چرم برای هر آب و هوایی مناسب نیست مثلا اگر قصد سفر به شهرهای شمالی یا مناطق مرطوب را دارید، ممکن است چمدان چرمی شما خیس شود و باعث خیس شدن وسایل داخل آن نیز می شود. نگهداری و نظافت چمدان چرم سخت تر از سایر انواع چمدان است و باید با اصول صحیح آن را تمیز کنید.
همان طور که میدانید محصولات چرمی بسیار گران هستند، خصوصا اگر از چرم طبیعی تولید شده باشند. این قیمت بالا به دلیل فرآیند سخت به دست آوردن چرم است. چمدان چرمی هم با تمام مزایای آن قیمت بسیار بالایی دارد. 

 چمدان هایی با بدنه نرم از پارچه های نرم و سبک مانند پلی استر و نایلون بالستیک ساخته می شوند، بسیار سبک هستند و در مکان های کوچک نیز جا می شوند.. این مدل ها برای افرادی مناسب هستند که همیشه بار زیادی را داخل چمدان قرار میدهند، زیرا محفظه های بسیاری برای پنهان کردن لوازم داخل آن وجود دارد، بنابراین اگر از آن دسته افرادی هستید که در لحظه آخر وسیله جمع میکنید، چمدان های نرم انتخاب ایده آلی برای شما می باشد. 

نایلون بالستیک:

 نایلون بالستیک یک پارچه نایلونی مصنوعی ضخیم است که بسیار بادوام بوده و به راحتی نیز تمیز می شود. علاوه بر مزایای فوق، چمدان های بالستیک در برابر ساییدگی، ضربات محکم، خراشیدگی و پارگی، مقاومت میکند. از جمله معایب چمدان های بالستیک می توان به تنوع رنگ کم اشاره کرد. معمولا چمدان های بالستیک فقط در رنگ های مشکی یا تیره یافت می شوند. 

نایلون کوردورا:

 نایلون کوردورا یکی دیگر از پارچه های چمدانی نرم است که بیشتر به دلیل دوام و مقاومت بالای آن در برابر ساییدگی، پارگی و خراشیدگی شناخته شده است. وزن کوردورا کمتر از نایلون بالستیک است و تنوع رنگ بسیار بالایی دارد، یعنی شما هیچ محدودیتی در انتخاب رنگ ندارید. نایلون بالستیک در کل نسبت به کوردورا استحکام بیشتری دارد. 

راهنمای خرید انواع چمدان مسافرتی

راهنمای خرید انواع چمدان مسافرتی

پلی استر

 پلی استر یک پارچه نسبتا نازک و نرم است، به همین خاطر در دسته بندی چمدان های نرم به شمار میرود. چمدان های پلی استر نسبت به انواع دیگر ارزان تر است زیرا کیفیت و مقاومت کمتری نسبت به نایلون کوردورا و بالستیک دارد. 

انواع چمدان مسافرتی از نظر استایل

چمدان ها به جز جنس بدنه، از نظر شکل ظاهری و امکاناتی که دارند نیز دسته بندی می شوند، مثلا برخی از انواع چمدان چرخ دارند و برخی ندارند یا اینکه فرم دسته ای از این ساک های مسافرتی برای سفرهای کوتاه مدت مناسب است. در ادامه به مهرفی ویژگی های هر یک از این چمدانها می پردازیم.

چمدان دستی (carry-on luggage)

چمدان های قابل حمل، ساک هایی با ابعاد مناسب برای حمل در هواپیما هستند که به آنها چمدان های دستی نیز میگویند. تنها هدف ساخت چمدان های دستی راحتی است. این ساک های مسافرتی شامل چمدان های چرخدار کوچک، کوله پشتی و کیف های رودوشی است که میتوان در قفسه بالای صندلی ها یا زیر صندلی قرار داد. از آنجایی که خطوط هوایی برای اندازه چمدان قابل حمل محدودیت قائل می شوند، معمولا شرکت های سازنده سایز این ساک های مسافرتی را به 22، 25 و 55 سانتی متر محدود میکنند. به طور کلی چمدان های دستی برای هر سفری مناسب هستند خصوصا سفرهای کوتاه مدت. 

جنس این محصولات معمولا از ترکیب پلی استر و نایلون ساخته می شود که محکم و ضد آب هستند. همچنین برخی از مدل های چمدان دستی از جنس ABS ساخته شده که جنس بسیار محکمی است و از شکستن و آسیب دیدن وسایل داخل کیف جلوگیری میکند. این محصولات در رنگ های متنوعی در بازار موجود هستند و هرکسی با هر سلیقه میتواند چمدان مورد نظر خود را پیدا کند.

چمدان چرخ دار

چمدان های چرخ دار یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین انواع چمدان می باشد زیرا جا به جایی این چمدان ها بسیار آسان است و نیازی نیست که سنگینی بار را تحمل کنید. این چرخ ها 360 درجه میچرخند، بنابراین چرخاندن چمدان در هر جهتی راحت است. همچنین اگر قصد پیاده روی طولانی را دارید، باز هم چمدان های چرخدار بهترین انتخاب روی میز میباشند.
برخی از این مدل چمدان های مسافرتی، دو و برخی دیگر چهار چرخ دارند که به چمدان های چهار چرخ، اسپینر هم میگویند. چمدان های چرخدار در انواع جنس های سخت و نرم ساخته می شوند و از تنوع طرح و رنگ بسیار بالایی برخوردار میباشند و حتی به عنوان چمدان کودک نیز میتوانند استفاده شوند. 
با اینکه حمل چمدان های چرخدار بسیار آسان است اما حجم بسیار بالایی دارند و میتوان لوازم زیادی را داخل آن قرار داد. معمولا اندازه طول این ساک های مسافرتی بین 100 تا 106 سانتی متر و ارتفاع آنها بین 43 تا 53 سانتی متر می باشد، بنابراین اگر قصد یک سفر چند روزه را دارید و میخواهید وسایل زیادی را با خود حمل کنید، این مدل از سایر انواع چمدان برای شما مناسب تر است.

چمدان های شانه ای (Duffel)

چمدان های شانه ای یا دافل، کیف هایی هستند که سایز کوچکی دارند و برای نگهداری وسایل ضروری بسیار مناسبند. بعضی از کیف های رو دوشی دارای چرخ و بندهایی هستند که میتوان روی شانه قرار داد و برخی دیگر بندهای پشتی دارند که میتوان آن را روی کمرتان حمل کنید. معمولا چمدان های دافل زیپ های قوی دارند و طوری ساخته شده اند که برای مدت طولانی دوام بیاورند. 
چمدان های رودوشی از متریال مختلفی مانند پلی استر، وینیل، نایلون بالستیک یا ترکیب این مواد ساخته می شوند. این کیف ها را به دلیل اینکه روی شانه یا توسط دست حمل میکنند از بدنه های ساخت نمیسازند تا سنگین نشوند، همچنین این چمدان در رنگ ها و طرح های مختلف در بازار وجود دارد و قیمت مناسبی هم دارند.
کیف مسافرتی یک کیف شیک برای حمل تمام وسایل مورد نیاز مسافرت است. حمل آن آسان میباشد و فضای اضافی برای وسایل ضروری مانند لوازم آرایش، شارژر موبایل، پاوربانک، لپ تاپ و حتی برخی لباس ها فراهم میکند. این مدل چمدان برای سفرهای آخر هفته و سفرهایی که نمیخواهید بار زیادی را با خود حمل می کنید، انتخاب بسیار ایده آلی می باشد. 

کیف های پوشاک (Garment bags)

کیف های پوشاک برای افرادی مناسب است که برای یک رویداد خاص به مسافرت میروند مثلا برای عروسی یا شرکت در یک سمینار مهم باید کت شلوار یا لباس مجلسی بپوشند و به همین دلیل باید لباس آنها کاملا صاف بایستد. در چنین شرایطی کیف های پوشاک یا Garment بهترین گزینه هستند زیرا این کیف ها یک چوب لباسی در داخل خود دارند و می توانید کت شلوار یا لباس خود را روی آن آویزان کنید تا چروک نشود. این کیف ها حتی محفظه مخصوصی برای کفش و کراوات نیز دارند و حتی اگر چند روز پوشاک خود را از داخل آن خارج نکنید، باز هم صاف و بدون چروک میماند. این مدل هم مشابه سایر انواع چمدان مسافرتی در طیف گسترده ای از اندازه ها، شکل و رنگ موجود میباشد. 

چمدان خلبانی 

منظور از چمدان خلبانی یا بیزینسی، یک ساک دستی یا یک چمدان چرخدار کوچک است که یک دسته بلند دارد و به این خاطر به آن خلبانی میگویند که این ساک در کنار خلبان ها قرار داده میشد. کیف های خلبانی در سایزهای 25 × 20 × 15  و 45 × 35 × 30 سانتی متری در بازار موجود است و محفظه های متعددی برای قرار دادن لوازم دارد. درون اکثر چمدان های خلبانی یک قسمت برای لپ تاپ و یک قسمت برای درج پوشاک تعبیه شده که در طیف رنگ های گسترده ای موجود میباشند. سایت پارک بگ مدل های مختلف چمدان بیزینسی را با قیمت ارزان و با بهترین کیفیت به فروش میرساند.  

قیمت انواع چمدان مسافرتی

قیمت انواع چمدان مسافرتی با توجه به جنس بدنه، طرح، اندازه، ضد آب بودن یا نبودن، جنس دسته، چرخ دار بودن یا نبودن، جنس پارچه داخل چمدان و موارد دیگر بسیار متفاوت است، اما معمولا چمدان هایی با جنس بدنه سخت مانند پلی کربنات، پلی پروپیلن، چرم و ABS نسبت به چمدان های سافت ساید گران تر هستند زیرا کیفیت بدنه آنها بهتر است و سطح محافظتی بالاتری دارند، اما نمی توان این مسئله را به عنوان یک قاعده کلی در نظر گرفت زیرا موارد دیگری در قیمت تمام شده چمدان تاثیرگذار است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *