انواع کفش مجلسی, سایر محصولات

نکته های مهم خرید کفش نوزادی

ویژگی های کفش نوزادی 

ویژگی های کفش نوزادی چیست

کفش نوزادی حتما می دانید که بین برندها و مارکها یک مقدار تفاوت سایز وجود دارد. مثلا سایز 20 برند نایک با سایز 20 برند آدیداس یک مقدار تفاوت دارد. به همین دلیل بهترین راه انتخاب سایز درست این است که سایز پای فرزند خودتان را به سانتیمتر گرفته و از جدول سایز بندی برندها استفاده کنید. هر برندی یک چارت سایزبندی یا جدول تبدیل سایز به سانتیمتر دارد. به جدول سایز بندی برندها توجه کنید و سایزها را به سانتیمتر تبدیل کنید و براساس سانتیمتر خرید کنید. سایز پای فرزندتان را به سانتیمتر اندازه گیری کنید.

برای اندازگیری درست ,یک کاغذ سفید را روی زمین قرار دهید و پای فرزندتان را روی آن قرار دهید و با یک مداد ( مداد حتما عمود به زمین باشد ) قسمت پشت پا و بلندترین انگشت پای فرزندتان را علامت گذاری کنید و حال فاصله بین دو تا علامت را به سانتیمتر اندازه گیری کنید.

روشهای تشخیص بزرگ و کوچک بودن سایز کفش بچه گانه هنگام خرید حضوری

 اگر بصورت حضوری خواستید خرید کنید بدانید که همه برندهای خوب دنیا یک چارت تبدیل سایز کفش بچگانه به سانتیمتر دارند. از فروشنده بخواهید آن را در اختیارتان قرار دهد. و حتما هنگام خرید, کفش را پای فرزندتان امتحان کنید. حتما بندهای کفش بچگانه را کامل ببندید و بعد ببینید از پشت پای کودک چقدر خالی است؟ کفش در پای کودکتان نباید تنگ باشد و یا فشاری به انگشتان پا و یا پشت پا بیاورد.

اگر هم از وبسایت های فروش اینترنتی خرید می کنید که با خیال راحت تری می توانید خرید کنید چون همه وبسایت های فروش کفش آنلاین این چدول سایزبندی به سانتیمتر را دارند. می توانید سایز ها را به سانتیمتر مقایسه کنید. ولی با این وجود حتما از وبسایتی خرید کنید که امکان تعویض سایز نیز داشته باشد.

زیره کفش باید بسیار نرم و راحت باشد

امروزه با پیشرفت تکنولوژی کفش های بچگانه جدیدی طراحی و روانه بازار میشود که دارای زیره های بسیار نرم و راحت و در این حال با دوام و محکم در برابر فرسایش و خردگی هستند. کفش ها در طول مدت زمانی که از آنها استفاده میشود بارها و بارها هنگام راه رفتن برروی زمین سابیده و خرده میشوند ولی اگر به زیره ها نگاه کنید می بینید که کمتر نشانی از خردگی در آنها باقی مانده است. این امر با تجزیه و تحلیل مواد تشکیل دهنده زیره, و با آزمایشهای مکرر زیره و سنجش میزان فرسایش آنها در طول زمان امکان پذیر است.

یکی از نشانه های یک کفش نوزادی خوب زیره نرم و در این حال با دوام و محکم است. برای فهمیدن این مطلب شما می توانید از داخل کفش, با انگشت شصت خود از به قسمت پاشنه آن فشار بیاورید. شما در زیر انگشت شسصتتان باید کاملا نرمی زیره کفش را احساس کنید.

امروزه کفشهای جدیدی وارد بازار شده که علاوه بر اینکه پای کودک داخل کفش بچگانه عرق نمیکند بلکه خود زیره کفش عطراگین است و این بوی خوش در دراز مدت از بین نمی رود مثل صندل نوزادی برند زاکسی یا  کفش های بچه گانه برند فلوسی .

اگر کفشی از جنش چرم میخرید ترجیحا از چرم طبیعی باشد. امروزه بسیار باب شده است که از فوم به جای چرم استفاده میشود آن هم به دلیل قیمت ارزان فوم در حالی که فوم کیفیت و دوام مناسب را ندارد.

کفش بچه گانه کاملا سبک باشد

وزن کفش بسیار برای فرزندان خردسال و کودک که به تازگی راه رفتن را آموخته اند اهمیت دارد. کفشی را انتخاب نکنید که زیره ای سنگین دارد. هرچه کفش سبکتر باشد راه رفتن برای کودکان راحتتر می شود. البته حتما مد نظر داشته باشید که کفشی را انتخاب نکنید که به دلیل سبکتر شدن از کیفیت زیره و رویه خود زده باشد. معمولا کفشهایی که روی آنها از جنس پارچه ای میباشد سبک و راحت می باشد.

کفی و زیره کفش نوزادی طبی باشد

داخل کفش باید دارای طبی باشد. طبی بودن کفش بچگانه چون کف پای کودکان آناتومی متفاوتی دارد لزوما مثل کفه طبی بزرگسالها نمی باشد. در گذشته کفی کفش را در قسمت گودی کف پا برجسته تر می ساختند تا گودی کف پا را پر کند. ولی امروزه با توجه به اینکه پای کودک آن گودی را ندارد و به مرور زمان در کف پای کودک بیشتر و بیشتر میشود. به همین دلیل کف پای هر کودکی با کودک دیگری می تواند بسیار متفاوت باشد و در راه رفتن بچه بسیار تاثیر گذار است. 

کفش کودک خردسال

طراحان کفش بچگانه امروزه کفی کفش نوزادان را به گونه ای طراحی کردند که کفی کفش نرم و در این حال انعطاف پذیر باشد. این نرمی باعث میشود کفی کفش این قابلیت را داشته باشد که با توجه به گودی کف پای نوزاد که در سنین مختلف و حتی ماه های مختلف متفاوت است آن را پر کند در این حال شکل و انعطاف پذیری اصلی خود را از دست ندهد. پس لزوما کفی کفش نوزاد دارای برجستگی نیست.

برای ساخت این نوع کفی کفش نوزاد از مواد درجه یک مخصوصی استفاده میکنند که کفی کفش بتواند هم نرم بوده و هم انعطاف پذیری خاصی داشته باشد. در طول زمان که پای نوزاد تغییر میکند,  زیره نیز به مرور زمان تغییر کرده و حالت کف پای نوزاد را به خود میگیرد.

نکته مهم : صاف بودن کف پای نوزاد تا 6 سالگی کاملا طبیعی است. از 6 سال به بعد است که اگر کف پای فرزندتان صاف بود می توانید به دکتر مراجعه کنید.

ویژگی های کفش نوزادی 

ویژگی های کفش نوزادی

ترجیحا چسبی یا کشی باشد

آناتومی پای بچه ها بسیار با هم متفاوت است. در بعضی از بچه ها پای آنها دارای رویه پا است ( روی پای آنها تپل تر است ). این تپل بودن رویه پا باعث میشود کفش به راحتی داخل پای کودک قرار نگیرد و باعث تغییر سایز اصلی پای کودک می شود. به همین دلیل کفشی که انتخاب میکنید بهتر است بجای بند , روی آن کش داشته باشد که بسیار پا کردن و در آوردن کفش بچه برای شما آسانتر میشود و کودک شما احساس راحتی بیشتری خواهد داشت. ( مثل کفشی که در تصویر میبینید) 

اگر این مدل کفش را در بازار پیدا نکردید بهتر است کفشی را بگیرید که بند آن چسبی باشد. باز و بسته کردن کفشهای چسی هم برای والدین و خود کودکان نیز آسانتر است.

ارتفاع پاشنه کفش نوزادی از پنجه بیشتر باشد

یکی از نکات مهم یک کفش بچگانه خوب میزان ارتفاع پاشنه و پنجه آن از سطح زمین است. برای اینکه کودک بتواند هنگام راه رفتن بهتر تعادل خود را حفص کند بهتر است ارتفاع پاشنه کفش از سطح زمین 4 تا 5 میلیمتر از پنجه آن بیشتر باشد. این امر در راه رفتن و حفص تعادل کودک بسیار کمک میکند ( مثل کفش بچگانه داخل تصویر).

زیره کفش نوزادی تخت نباشد  | زیره کفش خشک و نازک نباشد

هنگام خرید کفش بچه گانه , کفشی را برای بچه خود انتخاب کنید که تخت نباشد. البته امروزه کفش هایی طراحی شده که از بیرون تخت بنظر می آید ولی اگر داخل آن را ببینید و با دست, لمس کنید می بینید که از داخل تخت نیستند و ارتفاع پنجه و پاشنه آن با هم فرق دارند. مدنظر ما این گروه کفشها نیستند. کفشی را می گوییم که هم زیره آن خشک است و انعطاف پذیر نیست و هم از داخل و هم از بیرون کفش تخت باشد.

 کفش بچگانه نباید نازک باشد یا به عبارتی زیره کفش پرپری باشد. زخامت زیره کفش باید با توجه به سایز آن بین 1 سانتیمتر تا 2 سانتیمتر باشد و این ارتفاع همانطور که گفته شد در قسمت پاشنه کفش از پنجه آن باید 4 تا 5 میلیمتر بیشتر باشد. زیره کاملا باید انعطاف پذیر و نرم باشد. زیره هایی که خشک هستند هنگام راه رفتن فشار به مهره های کمر می آورند

آجدار باشد

باید آجدار باشد. آج کفش بچه گانه باید مناسب باشد تا هنگام راه رفتن برروی سنگ و سرامیک لیز نخورد. این زیره آجدار خود باعث میشود که کودک کمتر زمین بخورد. البته باید بدانید تنها آجدار بودن زیره کفش کافی نیست. زیره باید از موادی ساخته باشد که برروی سنگ و سرامیک و مکانهایی که سر هستند لیز نخورد. یکی از بهترین زیره ها زیره هایی هستند که از PVC ساخته شده اند.

نکاتی لازم برای خرید کفش نوزادی به همراه کودک

اگر امکان دارد کفش را حضوری بخرید

معمولا با مراجعه حضوری به مغازه، می توانید از تجربیات و دانش یک فروشنده نیز برای انتخاب بهتر کفش استفاده کنید.

زمان مناسب برای خرید کفش نوزادی جدید

خیلی از وقت‌ها پیش آمده که تا کودکان از کوچک شدن کفش خود شکایت نکرده باشند، والدین برای آن‌ها کفش جدیدی نمی خرند و در اصل نمی دانند که چه زمانی ،وقت برای خرید یک جفت کفش جدید فرا رسیده است. بهتر است به طور دوره‌ای کفش‌های کودکان خود را چک کنید تا مطمئن شوید که کفش‌هایی که می‌پوشند همچنان سالم هستند و سایز آن‌ها به پای کودک شما اندازه است. به دنبال قسمت‌های فرسوده کفش یا درزهای تحت فشار باشید.

اگر کناره‌های کفش بچه سریع‌تر از بقیه قسمت‌های کفش‌ها برآمده شده باشد یا فرسوده و پاره شده باشد، ممکن است به این دلیل باشد که اندازه پنجه آن به اندازه کافی پهن نباشد و کفش پای کودک را از پنجه فشار می‌دهد. رویه کفش در قسمت انگشتان پا هم که به سمت بالا خم شده باشد نشانه‌ای از کفش‌هایی است که به پای کودک کوچک شده اند  و پای بچه به درستی در آن‌ها جا نمی‌شوند. پاشنه‌های فرسوده کفش بچه گانه نیز می‌توانند به این معنی باشند که زمان خرید کفش‌های جدید فرا رسیده است.

نکته مهم

کودکان ممکن است هر 3 تا 4 ماه یکبار نیاز به کفش جدید داشته باشند. اینکه هر چند وقت یکبار کفش‌های او را تعویض می‌کنید به میزان فعال بودن کودک و سرعت رشد پاهای او بستگی دارد. پای کودکان به صورت جهشی رشد می‌کند. اکثر کودکان نوپا (زیر 16 ماه) در عرض 2 ماه به اندازه نصف سایز پای آن‌ها در دو ماه گذشته رشد می‌کند و بزرگ می‌شود. کودکان نوپا از سن 16 تا 24 ماهگی به طور متوسط هر 3 ماه به اندازه یک و نیم برابر اندازه سه ماه گذشته، رشد در ناحیه پا دارند. کودکان 2 تا 3 ساله هر 4 ماه تقریباً به اندازه یک دوم افزایش سایز در اندازه پا دارند و کودکان بالای 3 سال هر 4 تا 6 ماه به اندازه یک دوم افزایش سایز در ناحیه پا را تجربه می‌کنند.

کودک را جوراب به پا به خرید ببرید

سعی کنید هنگام انتخاب کفش از همان جورابی استفاده کنید که کودک معمولا همراه کفش می پوشد. سعی کنید این جوراب نخی و محکم باشد و بتواند رطوبت را از بین ببرد. جوراب کودک نوپا نباید خیلی چسبِ پا باشد. از طرفی هم نباید به قدری گشاد باشد که چین بخورد یا دور پا بپیچد.

راه رفتن و پاهای کودک را چک کنید

بعد از در آوردن کفش ها پاهای کودک را چک کنید و اگر جایی قرمز شده بود یعنی کودک در کفش ناراحت است یا کفش اندازه اش نیست. به راه رفتن کودک دقت کنید. آیا انگشتان پای کودک راه درون کفش راه می رود؟ آیا پاشنه پا درون کفش به بالا و پایین می لغزد؟ حتما قبل از نهایی کردن خرید این موارد را در نظر بگیرید.

کفش‌ پیاده روی بچه گانه

 این کفش‌های کتانی سبک، ضربه‌های بیشتری را در پاشنه و کفی که در انتهای آن کمی گرد است، جذب می‌کنند. این کفش اجازه می‌دهد تا وزن کودک شما از پاشنه به انگشتان پا به آرامی جابجا شود در حالی که همچنان از قوس کمر حمایت می‌کند.

کفش نوزادی مخصوص دویدن بچه گانه

 به دنبال مدل‌هایی باشید که سبک وزن و انعطاف‌پذیر باشند، همچنین کنترل بیشتری بر پاشنه داشته باشند و به جذب ضربه در پای کودک کمک کنند. کف کفش مخصوص دویدن بچه گانه باید باید کشش بهتری را ارائه دهد. جذب شوک اضافی و حمایت از پا درکفش‌های دویدن، خطر ابتلا به درد ساق پا، درد پاشنه و تاندونیت را کاهش می‌دهد.

کفش‌ چند کاربری بچگانه

این کفش‌های کتانی همه‌ کاره، دارای کفی محکم و پایدار هستند. کشش مناسبی دارند و از پهلوی پا به درستی حمایت می‌کنند. آن‌ها همچنین دارای خاصیت ضربه‌گیری هستند. اگر کودک شما دارای قوس‌های بلندی در کف پا است، بهتر است برای او کفش بخرید که دارای زیره میانی نرم‌تری است.

کفش نوزادی برای مدرسه

استایل و تناسب کفش برای کودکان در سن مدرسه مهم است. در این سن، آن‌ها می‌توانند گزینه‌های مختلفی از جمله کفش‌های ورزشی، صندل، کفش‌های پیاده‌روی و غیره را انتخاب کنند.

کفش مناسب برای فصل بهار و تابستان

کفش‌های slip on بچه گانه

وقتی صحبت از کفش‌های تابستانی بچه گانه می‌شود، راحتی بالاتر از همه چیز است. پاهای سوخته و تاول زده، دردناک و ناراحت کننده می‌توانند لحظات کودک شما را خراب کنند و بچه‌ها ممکن است به سادگی از راه رفتن امتناع کنند. شما کفشی می‌خواهید که در حالی که کودک نوپا فعال و سرزنده است، آب می‌پاشد و زیر نور آفتاب سرگرم می‌شود، در پای او بماند.

کفش‌های نوع slip on یا بدن بند، برای یک روز گرم در کنار دریا ایده‌آل هستند. این کفش‌ها پای کودکان را از ماسه داغ، زباله، شیشه‌های شکسته و همچنین موجودات دریایی محافظت می‌کنند. همچنین آن‌ها بسیار سبک هستند و به راحتی می‌توان آن‌ها را درآورد و پوشید، شیک هستند و با جوراب یا بدون جوراب به خوبی عمل می‌کند. علاوه بر این، این کفش‌ها را به راحتی می‌توانید با انوع لباس‌های تابستانی و بهاره بچه گانه ست کنید.

صندل‌های بچه گانه

صندل‌ها سبک و انعطاف پذیر هستند و برای استفاده در تابستان و هوای گرم طراحی شده اند و رطوبت را جذب نمی کنند. بست‌های قابل تنظیم آن‌ها باعث می‌شود تا اندازه متناسب تری داشته باشند و از لغزش‌های پا جلوگیری می‌کنند.

کتونی بچگانه ساده یا چراغ دار

صرف نظر از سن کودک شما، کفش‌های ورزشی یا کفش‌های کتونی الزامی هستند. کفش‌های کتونی بچه گانه، برای کودکان بسیار راحت هستند، آن‌ها معمولاً بهترین انتخاب برای بچه‌ها هستند که ثبات، چابکی و کشش کودک شما را در فضای داخلی و بیرونی تضمین می‌کنند. پسرها نباید در هنگام ورزش و جست و خیز، کفش کروکس یا صندل بپوشند و دختربچه‌ها نباید کفش‌های لغزنده یا دمپایی بپوشند، زیرا این کفش‌ها حمایت کافی برای یک روز پر از بازی برای کودکان را ارائه نمی‌دهند. روز کودک خود را در مدرسه یا زمین بازی معادل یک تمرین ورزشی یا زمانی که باشگاه می‌روند در نظر بگیرید و با خرید کفش کتونی بچه گانه خیال خود را از این بابت راحت کنید.

کفش بچه گانه مناسب برای فصل پاییز و زمستان

چکمه‌های بارانی

این کفشها همه کاره هستند. آنها در انواع آب و هوا و هر شرایطی کار می‌کنند. کفش‌های بارانی بچه گانه به همان اندازه که برای پوشیدن در مرکز خرید خوب هستند برای جست و خیز در حیاط هم مناسب هستند. با پوشیدن جوراب‌های پشمی حتی می‌توانید از این بوت‌های بچه گانه در برف و زمستان هم استفاده کنید.

چکمه‌های چرمی بچه گانه

یک جفت چکمه چرمی، چه چکمه‌های سواری یا چکمه‌های دخترانه یا فقط یک جفت چکمه چرمی خوب برای پسران، برای موقعیت‌های زیادی از مدرسه تا برف بازی و پیاده روی در برف خوب کار می‌کند. بعلاوه آن‌ها انگشتان پا را گرم نگه می‌دارند. کفش‌های تمام چرمی را می‌توانید با یک محصول ضد آب اسپری کنید تا از ضد آب و برف بودن آن‌ها اطمینان مضاعف داشته باشید. برخی از کفش‌های چرمی هم ساخته شده از چرم صیقلی و سنباده شده هستند و این فرایند آن‌ها را ضعیف تر از چرم پرداخته نشده می‌کند، اما آنها همچنین کاملاً ضد آب هستند. آب و برف در آن‌ها فرو نمی رود.

کفش‌های گورتکس بچگانه

اگر یک جفت کفش با تکنولوژی Gore-Tex طراحی شده است، آن را یک موهبت الهی در نظر بگیرید. این بدان معنی است که پاهای کودک شما خشک، گرم و قابل تنفس می‌ماند. بدون اینکه برف و آب وارد آن شود. وقتی پاهای کودک شما در تمام طول روز در چکمه محصور می‌شوند، عرق می‌کنند. در نتیجه به یک جفت کفش نیاز دارید که عرق را از بین ببرد و در عین حال آب و برف وارد آن نشود. تاکنون فقط مواد گورتکس می‌توانند این کار را انجام دهند. در حالی که کفش‌های ساخته شده با این فناوری ممکن است هزینه بیشتری داشته باشند، اما واقعا ارزش هزنه کردن را دارند.

خرید کفش نوزادی

نوزادان نیازی به کفش ندارند. آنها فقط به پاپوش یا جوراب‌های گرم برای گرم نگه داشتن پاهایشان نیاز دارند. البته اگر مایل به خرید کفش نوزادی هستید باید بدانید که کفش آن‌ها باید انعطاف پذیر باشد نه اینکه یک تکیه گاه سفت و محکم داشته باشد که پای کودک در آن بی حرکت باقی بماند. همچنین بسیار مهم است که شکل کفش شبیه پای کودک باشد. سبک بودن کفش بچه در این بازه سنی نیز بسیار مهم است. آن‌ها باید بتوانند پاهای خود را به راحتی حرکت دهند و کفش‌های سنگین باعث اذیت آن‌ها می‌شود در نتیجه مدام تمایل دارند آن‌ها را از پای خود در آورند.

قیمت کفش نوزادی

نوزادان معمولا نیازی به خرید کفش گران قیمت ندارند. قیمت کفش نوزادی معمولا بخاطر ظاهر کفش است. هرچه ظاهر لوکس تر و زیباتری داشته باشند قیمت این کفش‌های کودکانه نیز بالاتر می‌رود. در هر صورت اگر رویه این کفش‌ها به پای نوزاد فشار وارد نکند و به پای او کوچک نباشد ، حتی بزرگ بودن آن‌ها نیز ایرادی ندارد، چون نوزاد توانایی راه رفتن ندارد که کفش او بتواند در شکل پایش تاثیر بگذارد یا برای او مشکل ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *