انواع کفش مجلسی, سایر محصولات

انواع کفش مجلسی

معرفی انواع کفش مجلسی

 انواع کفش مجلسی زنانه

کفش مجلسی زنانه تنوع در طرح، مدل و رنگ کفش‌های مجلسی زنانه روز به روز بیشتر می‌شود. طراحان مد هر روز سبک جدیدی از کفش‌های مجلسی زنانه ارائه‌ می‌دهند. در ادامه مطلب معروفترین و پرطرفدارترین کفش‌های مجلسی زنانه به شما معرفی‌ می‌شود.

کفش استیلتو(stilettos)

کفش‌های پاشنه باریکی هستند که ارتفاع پاشنه آنها از ۱۰ سانتیمتر تا ۱۵ سانتیمتر و حتی گاهی موارد تا ۲۰ سانتی متر هم‌ می‌رسد. ظاهر این کفش‌‌ها بسیار شیک و زیبا است. استیلتوها مناسب استفاده در مجلس‌های رسمی و میهمانی‌های مهم هستند. پاشنه ۱۵ سانتی متری و بالاتر این کفش ها، لاکچری ترین نوع کفش پاشنه بلند است. این مدلها استفاده عمومی ندارند و معمولا برای مدل‌‌ها وسوپر استار‌‌ها و موقعیت‌های خاص عکاسی استفاده‌ می‌شود.

کیتن هیلز(kitten heels)

کفش‌های پاشنه بلند ۳ سانتی به کفش‌های کیتن معروف هستند. اندازه کوچک و ظریف پاشنه این کفش‌‌ها کاربرد آن را در محیط کار و میهمانی‌های ساده بسیار راحت کرده است.

 کفش پامپز(pumps)

نوع خاصی از کفش‌های پاشنه بلند است که طرح ساده و کلاسیکی دارد. پاشنه این کفش در محل اتصال به انتهای کفش کمی پهن‌ می‌شود. این کفش برای میهمانی‌‌ها و جشن‌های شبانه مناسب است.

کفش‌های پاشنه تخم مرغی(cone)

یکی دیگر از قدیمی ترین مدل‌های کفش‌های مجلسی زنانه،  کفش پاشنه تخم مرغی است. پاشنه این کفش در محل اتصال به کفش پهن است. هرچه پاشنه به زمین نزدیک تر‌ می‌شود عرض آن باریک تر‌ می‌شود. هرچند امروزه این کفش‌‌ها طرفدارهای زیادی ندارند اما خیلی از خانم‌‌ها هنوز راحتی آن را‌ می‌پسندد. پاشنه کفش‌های پاشنه تخم مرغی بین ۳ تا ۵ سانتی متر است.

کفش پاشنه یکسره (wedge)

کفش هایی که پاشنه آنها از انتهای کفش تا نوک کفش به صورت یکسره کشیده شده است پاشنه یکسره نام دارند. مدل جلو باز این کفش‌‌ها برای تابستان و مراسم‌هایی در فضای باز مناسب است. از مدل جلو بسته این کفش نیز در فصل‌های سرد و مهمانی‌های نیمه رسمی استفاده‌ می‌شود.این مدل کفش‌های لژدار برای کسانی که عادت به پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند ندارند و در عین حال می‌خواهند قد بلند به نظر بیایند مناسب است. لژهای بلند این مدل برای دورهمی‌های دوستانه گزینه خوبی است. لژهای کوتاه تر برای گشت و گذارهای عادی و روزمره استفاده‌ می‌شود. این کفش‌‌ها مناسب مجلس‌های خیلی رسمی و مهم نیست.

کفش پریزم(prism)

کفش هایی که پاشنه آنها به شکل مخروط و هرمی است نیز نوعی کفش ‌مجلسی محسوب‌ می‌شود. هرچند طراحان مد و زیبایی رغبت چندانی به تولید این کفش‌‌ها ندارند اما پریزم همچنان طرفداران خودش را دارد. ارتفاع پاشنه هرمی این کفش بین ۳ تا ۵ سانتیمتر است.

کفش پلتفرم(platform)

پلتفرم ها، کفش هایی هستند که در آن از ترکیب لژ و پاشنه با هم استفاده شده است. این کفش‌‌ها هم زیبایی کفش‌های استیلتو را دارند و هم راه رفتن با آنها کار چندان سختی نیست. ارتفاع لژ در قسمت کف کفش پلتفرم معمولاً بین ۲ تا ۳ سانتیمتر است.

کفش مری جین(mary jane)

مری جین نوعی کفش پاشنه بلند است که قسمت جلوی آن کوتاه است. این کفش توسط یک یا دو بند از روی پا بسته می‌شود. مری جین هم با پاشنه لژ و هم پاشنه باریک تولید می‌شود.

این مدل چون روی پا را‌ می‌پوشاند برای فصل‌های بهار و پاییز مناسب است. البته پاشنه کوتاه این کفش برای استایل دانشجویی استفاده‌ می‌شود.

 کفش اسپول لویس(spool louis)

این کفش‌‌ها به نوعی کمر باریک هستند. سطح پاشنه در محل اتصال به کفش و در قسمت تماس با زمین با هم برابر است. در قسمت میانی، پاشنه کمی باریک‌ می‌شود. این کفش به سختی در بازار پیدا‌ می‌شود. پس اگر صاحب چنین کفشی هستید به خودتان آفرین بگویید!

کفش پاشنه چانکی(chunky)

اگر به سلامت پاهای خود اهمیت‌ می‌دهید ولی نمی خواهید لذت پوشیدن کفش پاشنه بلند را از دست بدهید این مدل انتخاب بدی نیست. پاشنه این کفش‌‌ها به شکل مستطیلی است. سطح مقطع کفش نسبت به کفش‌های استیلتو بیشتر است. مزیت اصلی این کفش‌‌ها این است که هم استایل شیکی دارد هم راحت است.  شما‌ می‌توانید برای مراسم نیمه رسمی و قرارهای دوستانه خود از کفش‌های چانکی استفاده کنید.

کفش پشت بندی (sling back heels)

کفش هایی که توسط یک یا چند بند به دور پاشنه می‌پیچند کفش پشت بندی هستند. این کفش‌‌ها سبک شیک و زیبایی دارند. اندازه پاشنه های چانکی تنوع زیادی دارد. این کفش برای شرکت در عروسی و جشن‌‌ها استایل خوبی به شما‌ می‌دهد.

کفش فانتزی (fancy)

کفش‌های فانتزی امروزه طرفداران زیادی میان خانم‌‌ها دارد. این کفش‌‌ها از جایگاه ویژه‌ای در دنیای مد و فشن برخوردار هستند. شکل این کفش‌‌ها ساختار مشخصی ندارد. کفش‌های فانتزی ترکیبی از ایده‌های خلاقانه کفش‌های مدرن و کلاسیک است.

راهنمای خرید کفش مجلسی زنانه

قبل از اینکه به سراغ پیشنهادهای شگفت انگیز خرید برویم؛ ابتدا شما را راهنمایی خواهیم کرد که چگونه یک کفش مجلسی با کیفیت را خریداری کنید. با چی بپوشم همراه باشید.

معرفی انواع کفش مجلسی

معرفی انواع کفش مجلسی

پاشنه کفش زنانه اهمیت دارد

کاملا با شما موفق هستم که پوشیدن کفش زنانه با پاشنه بلند باعث افزایش اعتماد به نفس در شما شده و در کنار آن زیبایی خوبی به استایل شما می‌دهد اما پیشنهاد می‌کنم قبل از خرید به نکات زیر توجه کنید.

۱- پاشنه ۱۰ سانتی متری: به هر میزانی که قد شما کوتاه باشد، به شما توصیه نمی‌کنیم به سراغ کفش با پاشنه ۱۰ سانتی متری بروید. چرا فشار بسیار زیادی را به کمر و زانوهای شما وارد می‌کند.

۲- به سراغ انواع کفش زنانه با پاشنه تو پر بروید، چرا که هرچه پاشنه ضخیم‌تر باشد فشار کمتری را به ستون فقرات شما وارد می‌کند و آرامش بیشتری در هنگام راه رفتن خواهید داشت.

به جنس و طرح کفش توجه کنید

کفش‌های مجلسی معمولا از چرم ساخته می‌شوند. به همین دلیل معمولا قیمت نسبتا بالاتری نسبت به انواع کتانی و کفش راحتی دارند. به همین دلیل توجه داشته باشید که کفش‌های ارزان قیمت احتمالا از چرم مصنوعی و یا لاستیک ساخته شده‌اند که هم باعث بو گرفتن پا می‌شوند و هم راحتی کفش‌های تمام چرم را ندارند.

کفش‌هایی با زیپ، بند و سخت افزارهای دیگر در دسته کفش‌های غیررسمی قرار می‌گیرند و مناسب مجالس غیررسمی هستند و کفش‌هایی با دیسک‌های کوچک، مروارید، کریستال و سنگ های قیمتی در دسته کفش های مجلسی هستند. و بعلاوه کفش‌های مخمل، ساتن و جیر کمتر رسمی هستند.

چه رنگ کفشی مناسب است؟

در بسیاری از مقالات در مورد ست کردن کیف، کفش، بند ساعت و شال و روسری صحبت کردیم. اما الزامی نیست که کفش مجلسی را با لباس خود ست کنید. بنابراین اگر لباس مجلسی شما تیره است، می‌توانید به سراغ کفش‌های روشن و برعکس بروید. اما نکته مهم این است که اگر لباس شما طرح‌دار و شلوغ است، بهتر است کفش مجلسی بخرید.

راحتی کفش را در اولویت قرار دهید

بسیاری از خانم‌ها راحتی کفش را کمتر مدنظر قرار می‌دهند و بیشتر به زیبایی کفش توجه دارند. اما باید توجه داشته باشید که حتی استفاده کوتاه مدت از کفش مجلسی تنگ و یا با پاشنه بسیار بلند اثرات جبران ناپذیری به کمر و پای شما وارد می‌کند.

نکات تکمیلی در خرید کفش مجلسی

۱- کفش‌هایی که پاشنه چرمی دارند نسبت به انواع پلاستیکی راحتی بیشتر را برای پا به همراه دارند چرا که باعث نفس کشیدن پا در کفش خواهند شد.

۲- توجه داشته باشید که پاشنه و کفی کفش به خوبی به بدنه آن چسبیده باشد و فضای خالی بین آن نباشد. اگر این فاصله وجود داشته باشد احتمال شکستن پاشنه کفش بسیار زیاد است.

۳- حتما کفشی را که خریده‌اید عصر هم به پا کنید تا مطمئن شوید که در ساعاتی که پاهای شما کمی باد دارد نیز به خوبی اندازه است و شما را اذیت نمی‌کند.

۴- و در آخر به تفاوت سایز بندی کفش در میان برندهای مختلف توجه کنید. برای همین همیشه سعی کنید سایز دقیق پاهای خود را قبل از خرید اندازه بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *