انواع کفش مجلسی, سایر محصولات

ویژگی کفش زمستانی و راهنمای خرید

راهنمای خرید انواع کفش زمستانی مردانه و زنانه

بهترین کفش های زمستانی مردانه

کفش زمستانی مردانه از چه موادی ساخته شده است؟

به طور کلی از موادی مانند چرم، جیر، چرم مصنوعی و نوبوک تولید می شود. کفش های زمستانی مردانه چرم، بادوام ترین آن ها هستند. راحت و انعطاف پذیر است. اگرچه کفش های زمستانی جیر جزء ضروری ترین کفش ها در زمینه فعالیت های کاری و تجاری هستند، اما نباید در هوای بارانی پوشیده شوند.

چرم مصنوعی ماده ای است که به عنوان جایگزین چرم واقعی استفاده می شود. با مواد شیمیایی مختلف ساخته می‌شود. نوبوک نوعی چرم صاف است که سمباده کشی شده است. بافتی مخملی دارد. اغلب در ساخت بوت های زمستانی استفاده می شود.

کفش های زمستانی چرم مردانه چگونه تولید می شوند؟

هنگام تولید کفش زمستانی مردانه چرم، ابتدا مدل کفشی که قرار است تولید شود، تعیین می شود. سپس چرم ها دباغی شده و مراحلی را طی می کنند تا از ضد آب بودن آنها اطمینان حاصل شود. چرم های دباغی شده با کمک غلتک باز می شوند و انعطاف پذیر می شوند. پوست های باز شده را داخل دیگ حاوی مواد شیمیایی مخصوص می اندازند. پس از خروج از دیگ، به مدت یک روز از جایی آویزان می‌شود تا در حالت معلق کاملا خشک شود.

سپس قسمت های رویه کفش را مطابق مدل روی چرم قالب می زنند. الگوهای بریده شده به هم دوخته می شوند. سپس کف کفش را با دستگاه مخصوص چسبانده و بند ها را در جای خود قرار می دهند. سپس کفش ها بسته بندی شده و برای فروش آماده می شوند.

چگونه تشخیص دهیم که کفش های چرمی مردانه اصل است؟

کفش های چرمی با مقاومی که دارند، همیشه مورد استفاده قرار می گیرند،ک و بهترین مدل برای کفش های زمستانی مردانه هستند. برخی از برندها ترجیح می دهند از چرم مصنوعی با ظاهر چرم واقعی استفاده کنند تا هزینه تولید را کاهش دهند. راه های مختلفی برای تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی وجود دارد. اولین مورد این است که پوست را بو کنید. از آنجایی که چرم مصنوعی کارخانه ای است، بوی آن شبیه کالاهای کارخانه ای است.

در حالی که چرم واقعی بوی منحصر به فردی دارد. یکی از راه‌هایی که می‌توان در خرید کفش‌های زمستانی مردانه به چرم اصل بودن آن پی برد، سطح چرم است. با دست زدن به کفش می توان به واقعی بودن یا نبودن آن پی برد. بافت چرم مصنوعی از هر طرف یکسان است. بافت چرم واقعی در همه زمینه ها یکسان نیست و متفاوت است. چرم واقعی دارای بافتی فرورفته است. هنگام خرید چکمه های زمستانی مردانه باید سطح آن را بررسی و بو کرد.

هنگام خرید کفش زمستانی مردانه چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

  • باید کفش مناسب با ساختار پا انتخاب شود.
  • انتخاب مدل باید با توجه به محیط مورد نظر، انجام شود.
  • طراحی و راحتی، باید با هم ارزیابی شوند.
  • بوت هایی که انتخاب می‌کنید نباید باعث ایجاد بوی بد در پاها شود.
  • ضد آب باشد.
  • درزهای کفش باید محکم باشند.
  • ساختار سبکی داشته باشد.

چگونه کفش های زمستانی مردانه را تمیز کنیم؟

هر کفشی روش تمیز کردن خاص خود را دارد، پس همه کفش های زمستانی به یک شکل تمیز نمی شوند. به عنوان مثال، اگر کفش نوبوک استفاده می‌کنید، باید ابتدا آن را با یک پارچه مرطوب پاک کنید. در صورت وجود لکه روی آن، می‌توانید با سمباده کشی توسط سمباده مخصوص، آن را بین ببرید.

در تمیز کردن کفش های جیر مردانه، از پاک کن و برس جیر، استفاده کنید. کفش های جیر را هرگز نباید با دستمال مرطوب پاک کنید. در هنگام تمیز کردن نباید از مواد شیمیایی استفاده شود. مواد شیمیایی به ساختار چرم آسیب می‌رساند و از عمر آن می کاهد. کفش های تمیز شده را باید با دور نگه داشتن آنها از نور خورشید به طور طبیعی خشک کنید.

هنگام خرید کفش زمستانی حواسمان باشد به:

راحتی کفش

حتی بر کیفیت و امنیت آن ارجح است. برای درک این جمله کافی ست برای یک بار انگشت پایتان در کفش آزرده شده باشد. معمولا همه بر این باوریم که گرم ماندن پا در هوای سرد، مایه گرمی تمام بدن است پس اگر به فکر پوشیدن جوراب های ضخیم هستید بهتر است سایز «کفش مناسب برف» را یک شماره بزرگتر انتخاب کنید. هنگام امتحان کردن کفش در فروشگاه به آستری داخل آن هم دقت کنید که لیز نباشد و باعث نشود سر بخورید.  

راهنمای خرید انواع کفش زمستانی مردانه و زنانه

راهنمای خرید انواع کفش زمستانی مردانه و زنانه

کفی کفش

کف کفشی که قرار است در لغزندگی زمین های پربرف شما را هدایت کند باید چند ویژگی مهم داشته باشد:

1.عاج های عمیق داشته باشد.

2.دارای لژهای اصطکاکی باشد.

3.امکان نصب کرامپون داشته باشد.

4.ضربه گیر باشد.

جنس کفش

چرم طبیعی یا مصنوعی هم می تواند متریال اصلی باشد که در این صورت دست شما در انتخاب طرح و رنگ بسیار باز است. توجه کنید که جنس چرم و جیر هم کلاسیک است و هم مدرن و از مد نمی رود. ضدآب هم هست. و در صورت گلی شدن خیلی راحت با یک دستمال نمدار برق می افتد.

کفش های تولید شده از پارچه گورتکس و سیمپاتکس مقاومت بسیار خوبی در سرما دارند و برای سفرهای کوتاه مناسب هستند.

اما بهترین و حرفه ای ترین جنس کفش های زمستانی فوم است. کفش های فومی که بیشتر مورد توجه کوهنوردان و ورزشکاران است از به روز ترین نوع پاپوش های زمستانی است تا جایی که می شود آنها را پوشید و آسوده خاطر با آن ها روی برف و یخ دوید.

فریم کفش

فرم کفش است. هنگام خرید کفش مردانه دقت کنید که کفشی که بیضی شکل است چون سطح مقطع بزرگتری دارد شما را به حالت شناور روی برف نگه می دارد و از فرو رفتن شما در آن جلوگیری می کند. اگر وزن شما سنگین باشد یا برف، سبک و خشک باشد که خیلی زود فضای زیر پای شما خالی شود، باید از فریم های بزرگتر کفش مخصوص برف استفاده کنید.

ضد آب بودن کفش

برای در امان ماندن پاهای عزیزتان در زمستان حتما باید کفش ضدآب داشته باشید. در غیر این صورت باران به داخل کفش نفوذ می کند و با سرد شدن پاها، تمام بدنتان از سرما به لرزه درمی آید. در هوای برفی هم شاید به نظر برسد ضدآب بودن کفش ضروری نیست اما ظهر که درحال بازگشت از محل کار هستید، نور خورشید برف ها را آب کرده و همه جا خیس و گِلی است.

وزن کفش

جنبه های مهم هر وسیله ای است. از شلوار تا کوله پشتی و حتی کفش. گرچه پاپوش های زمستانی در وزن های بسیار کم تولید می شوند؛ اما باز هم در هنگام خرید کفش زمستانی وزن را در نظر بگیرید. معمولا استانداردترین کفش های مناسب برف که از جنس فوم هستند زیر 5 پوند وزن دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *