انواع کمر بند, سایر محصولات

مشخصات انواع سگک کمربند

انواع سگک کمر بند

انواع سگک کمربند چیست؟

انواع سگک کمربند چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم سگک فی نفسه برای نگهداری لباس کاربرد دارد، که قدمت استفاده از آن به زمان‌های بسیار قدیم برمی‌گردد بخصوص از سگک در لباس سربازان قدیم استفاده بسیاری شده است.

به عنوان مثال لباس سربازان رومی معمولا با استفاده از یک سگک بسته می‌شده است. همانطور که در ابتدا ذکر کردیم انواع سگک‌ کمربند در بازار موجود است که کار دسته بندی این محصولات را بسیار سخت می‌کند اما به طور کلی سگک‌ها را می‌توان به دو نوع سگک کمربند مردانه و سگک کمربند زنانه تقسیم کنید.

 اما این یک تقسیم بندی کلی بوده و نیاز است تا به صورت تخصصی‌تر به معرفی انواع سگک کمربند بپردازیم پس همراه ما باشید.

سگک کمربند ساده

اولین نوع، سگک کمربند ساده است. این دست سگک‌ها قدیمی‌ترین نوع خود بوده و همانطور که از نام آنها مشخص است به راحتی باز و بسته شده و هیچگونه مزاحمتی برای بستن آن به دور کمر خود ندارید.

این سگک در مدل‌های متنوعی تولید می‌شود

سگک کمربند ریلی

برای استفاده از سگک کمربند ریلی کافی است که تسمه کمربند را وارد آن کرده و تا جایی که مد نظر است بکشید تا زبانه سگک در قسمت‌های دنده‌ای شکل کمربند قرار گرفته و چفت شود. این نوع سگک فقط برای تسمه‌های ریلی قابل استفاده است و برای تسمه‌های سوراخ دار قابل استفاده نیست.

انواع سگک کمر بند

انواع سگک کمر بند

سگک کمربند میخی

سگک کمریند بعدی که قصد معرفی آن را داریم سگک‌های میخی هستند،  این نوع سگک دارای قسمتی برآمدگی شبیه به میخ است که وظیفه چفت و محکم نگه داشتن دو طرف کمربند را به عهده دارد. در واقع قسمت میخ این محصولات وارد قسمت سوراخ کمربند یا تسمه شده و در آن چفت می‌شود.

سگک کمربند چرخشی

آخرین سگکی که به شما معرفی می‌کنیم سگک چرخشی است.

سگک چرخشی را شاید بتوان جذابترین نوع سگک کمربند دانست. این نوع سگک برای کمربندهایی ساخته شده است که دو رو هستند. به این معنا که اگر فرد بخواهد می تواند با یک چرخش ساده سطح کمربند خود را تغییر دهد.

جنس سگک کمربند

همانطور که گفته شد سگک‌ها از ابزار و یراق هایی هستند که قدمتی طولانی در تاریخ بشر دارند. این ابزارها در طول زمان از جنس های متنوعی ساخته شده‌اند که شاید رایج ترین آن فلز آهن است. اما به تدریج با رواج استفاده از این یراق‌ها جنس آن‌ها نیز کم کم تغییر پیدا کرد. به عنوان مثال در گذشته لباس اشراف و نجیب زادگان با سگک‌هایی از جنس نقره یا حتی طلا استفاده می‌شده است. اما امروزه اگر سری به بازار بزنید با انواع سگک کمربند زنانه و مردانه مواجه خواهید شد که از جنس‌های آهن، سرب، پلاستیک، فولاد، مس و …. ساخته شده‌اند که شاید بهترین و در عین حال به صرفه ترین نوع سگک، محصولاتی است که از جنس سرب زاماک ساخته شده‌اند.

نکات خرید سگک کمربند

همانطور که اشاره کردیم انواع سگک کمربند در بازار وجود دارد پس اولین نکته‌ای که باید هنگام خرید به آن توجه داشته باشید نوع سگکی است که با استایل ظاهری شما مناسب باشد.

دومین نکته سایز محصولات است، سگک‌های موجود در بازار در سایزهای متنوعی ساخته می‌شوند هنگام خرید حضوری شاید این مسئله چندان مهم نباشد اما هنگام خرید از فروشگاه های آنلاین اینترنتی حتما به سایز محصولات توجه کنید.

سومین مورد: جنس سگک است، سعی کنید از خرید محصولات پلاستیکی و آهنی خود داری کنید زیرا پلاستیک مقاومت کمی داشته و آهن نیز در مقابل رطوبت آسیب‌پذیر است.

چهارمین مورد رنگ سگک است. سگک‌ها در رنگ‌های مختلفی همچون طلایی، دودی، مشکی و …. تولید می‌شوند.

در اینجا به چند مورد از مهم‌ترین نکات برای خرید سگک کمربند اشاره کردیم اما قطعا علاوه بر مواردی که ذکر شد باید نکات مهم دیگری نیز مورد توجه شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *